Glad Påsk

måste jag väl lite sent önska mina läsare!!

Har inte haft mycket att göra, men passar på att myser med familjen nu när vi alla är lediga.


I torsdags var Cornelia påskkärring på dagis... Hade gått jättebra och dom hade även fått några godisbitar =) Lyckost henne på en torsdag, men helt okej när det är påsk....
Just de, Molly, en av mammas o pappas katter fick bebisar under dagen med.... 4 stycken små godingar!! 2 svarta o 2 grårandiga... jissa vart jog kommer hålla till rätt mycket under april o maj?! Den ena svarta har förövrigt en vit svanstipp!!! Underbart!


Långfredagen tog vi det lugnt på förmiddagen, hade funderingar på Kolmården, men eftersom vi skulle hem till mina föräldrar på lite lunch o mys runt 14 så avvaktade vi med djurparken.
Åt supergod mat hos mamma o pappa och myste lite med bebisarna... Vill inte visa Cornelia att dom finns nu innan dom öppnat ögonen och smått börjat gå, känns lte onödigt... Så hon får bli glatt övveraskad om typ 2 veckor eller så *ler* Men så små dom är i början.... är som med barnen, man glömmer så fort!!

Åkte väl runt 18, då Nathalie kändes lite varm... men innan vi åkte hem släppte vi av min bror på tågstationen för han skulle hem till flickvännen Lisa för i morse drog dom till London.... så coolt att välja London. En stad jag nån gång bara ska se!
Läst och sett så mycket om det men aldrig kommit i väg dit, men det får väl bli när tjejerna börjat skolan och kan några ord engelska kanske.... Vem vet....

Hoppas ni har det kanon där ni är Patrik Lisa o Ewa!!! Shoppa inte övervikt nu bara! =P

Nathalie's feber då.... ja ni, den va på 38.7 i går och idag är den helt borta.... Märligt men antar att det är framtänder på väg...
Jaja, vi väntade i allafall till 11.30 innan vi bestämde oss för att packa in i bilen och ta en tripp till Kolmårdens djurpark. Det är ju inte så att Nathalie springer omkring i allafall, så att hon hade lite feber i går känns oväsentligt eller hur jag nu ska formulera mig för att det inte ska låta illa.... ja ni förstår mig väl va?

Vilken underbar dag vi hade där ute!! Klockrent väder, lagom mycket folk och två glada barn!!!

Cornelia älskar ju djurparken så hon visste ju vad som vänta... Sälarna, delfinerna, tigrarna, alla djuren i barnens lantgård m.m....

Men lite synd för dom renoverar vanliga entréen... så när vi kom då runt lunch och fick åka och ställa oss vid vildmarkshotellet så var det ju överbelamrat med bilar... så jag ljuger inte men säkert 2-3 km från entréen ställde vi vår bil.... och knallade i uppförsbacke och nerförsbacke.... för att inte tala om den där f*rj*vliga backen upp direkt efter entréen... Tack o lov hade man ju starke Daniel med sig, för jag hade nog inte orkat hela vägen själv....

Har massa fina bilder jag vill visa, men Nathalie sover i vagnen och den ligger under henne så istället för att böka fram den så visar jag några andra bilder... Så nu ska jag ta mig en cider och sätta mig vid tvn en liten stund då Danne fick lov att gå ut med sin bror och några vänner.... Hade velat unna mig ett varmt bad, men det får bli i morgon för Cornelia hostar ju lite fortfarande efter hennes lunginflammation, och framför allt så här några timmar efter hon somnat brukar det liksom täppa till lite i halsen.


Nathalie trivs i sin matstol bara hon har något att göra eller titta på.... skeden kan vara himla bra att bita i


Cornelia vårt lilla soffmonster... trivs bra där just nu. På tredje bilden ser man lite av nya soffan, men när hon dricker välling slänger jag ut filten.... pensionärsvarning? Kanske men vill ha soffan ren o fin ett litet tag i allafall *ler*


Cornelia är också fotograf hemma hos oss.... Och Nathalie åker mer än gärna bil just nu...
eller gör billjud med munnen i allafall *ler*
Kolla den plutmunnen liksom!! Så go!

Hon sa Mamma för första gången i dag förresten!!! *stolt*


Ta hand om er där ute och jag hoppas inte ni ätit för mycket mat eller godis!!
Glad fortsatt påsk!! =P


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej gumman! Glad påsk på er :) jag rollar mina möbler blir mycket bättre än med pensel för då kommer dom där jäkla ränderna fram som du pratade om. Tror sprayfärg är lättast och ger bäst resultat men är nog rätt dyrt :/ hoppas allt är bra med er! Kramar

2010-04-05 @ 19:48:15
URL: http://Tinablomgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback