Min Daniel

hittar ofta på något nytt vid datorn...
är det inte hus så är det husvagnar, telefoner m.m. Men jag älskar honom så!

I måndags hittade han denna tävling där man kan vinna en resa för dig och medresenärer.... kan man ju inte låta bli att prova....
http://www.bloglovin.com/m/1205435/83499007/fb/0
http://www.solresor.se/en/kampanjer/bli-resereporter/resereporter/?intcmp=12

var osäker på vilken man skulle länka till så jag länkar till båda... spelar nog ingen roll vilken man klickar på för man kommer nog rätt i allafall *ler*

Här hemma har Cornelia inte mått helt 100 denna vecka....
kan inte säga vad det är för fel heller riktigt, men antar att det är lite magbakterie (diarrén var tillbaka i tisdags)
plus att hon i tisdags hade feber.
Men sen har hon varken haft feber eller diarré så jag vet inte vad det var om.
Men för säkerhets skull fick hon stanna hemma från dagis helt denna vecka, ifall det är yersiniabakterien som kommit tillbaka om den nu kan det? Ingen aning, men vi har lämnat nytt avföringsprov på vårdcentralen i allafall så vi lär ju få veta vad de är senast i morrn... om det kom tillbaka positivt menar jag...

Men i mina ögon är hon friskförklarad, i dag stannar hon hemma mest för att bygga upp immunförsvaret inför dagis nästa vecka. Verkar sitta något i deras väggar för så ofta Cornelia är sjuk trodde jag knappt va möjligt...
Men så är det väl med dagis.


Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: jessica

Vad skönt att hon är bra =)helt rätt och ladda tills nästa vecka. min danne har sagt upp sig på proline nu han vill inte jobba borta mer. vi har fått nog!! många kramar till er

2010-04-09 @ 16:33:26
URL: http://jezziee.blogg.se/
Postat av: Lottiz

Står att bakterien kan finnas kvar i tarmen flera månader, men symtomen i regel försvinner efter en vecka. Däremot hos barn kan under 4 år kan symtomen vara i upp till 2-3 veckor. Huvudsakliga smittvägen är via maten. Allmänt god hygien och god tillagning av mat förhindrar att den sprids. Vid förekomst av bakterien måste det anmälas till smittskyddsinstituetet för att de måste försöka ta reda på smittkällan oftast mat såsom gris och fläskkött. Behandling ges i form av antibiotika endast vid svårare fall. Större utbrott är oftast ovanligt. det var lite om det jag hittade om baktterien, men du har säkert redan fått all den faktan ;-)

2010-04-14 @ 19:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback