2010 lider mot sitt slut...

Helt otroligt vad tiden springer i väg, men de säger man ju varje år nu så frågan är om man blivit gammal... eller inte gammal kanske, men vuxen.

     

     

  

  
Julen startade som vanligt hos barnens farfar i jursla.
Himla mysig morgon som börjar runt 7 tiden med fika, utan el o lampor, bara levande ljus.
Har kommit på att det är himla smart att sova över där så vi inte måste stressa i väg hemifrån med två trötta barn så tidigt så det var där vi vaknade.... sover himla gott i hästensängar ( blir att spara o köpa till oss nån dag )






Sedan åkte vi vidare till barnens farmor o farfar Mats.
Där åt vi god jullunch och kollade på klassikern Kalle Anka o co....
Fullt hus var de men alltid lika trevligt o mysigt. Tjejerna var nog lite ivriga på tomten för lite stressade eller griniga va dom faktiskt där... vet inte om Nathalie kände att de va lite rörigt med alla som var eller vad det nu var som gjorde henne så.... lite trist men det gick kanon bara maten serverades och sen när tomten kom.... oj oj oj !!!

Jag fotograferade så farbror Patrik höll henne och Danne tog nyvakna Cornelia som somnade i från i väntan på tomten. Cornelia blev ju hysteriskt rädd förra året, så lite nervös var man inför årets möte, men det var inga problem inte... Dom gick båda fram o tog i mot sina julklappar av snälla tomten men smet rätt snabbt tillbaka till de trygga famnar de kom från.

Nathalie pekade lyriskt och viskade - Tomte
flera gånger till patrik.... Det är ett ord hon snappat upp ordentligt nu i december... var vi än går o hon ser en tomte så skiner hon upp, pekar o sger eller viskar Tomte. Sötis!!

        

        
Mellan Nathalie o Mats mamma skiljer det 90 år... de kan man inte tro så pigg o härlig som hon är... vill vara som henne när jag är 91!! Helt klart!

     
Att Nathalie ser lite ut som ett frågetecken hör ju till... Alltid lika fundersam och svårflörtad ;)

        






 Sedan åkte vi förbi min farfar en sväng där min pappa o hans syskon med familje höll till.
Tjejerna fick en gunhäst av farfar (missade att vi fick den, trodde det var till att leka med under tiden.... åkte i från den o farfar undra om vi inte ville ha den =P oopps...


     
Tjejerna tyckte det va kul att springa runt o busa och sen testade dom farfars rullator.... han blev lite mindre glad när ungarna försökte få loss käpparna ;P Men de gick bra.



Sen åkte vi hem till mina föräldrar där det bara var vi.... lugnt o skönt och Nathalie somnade redan på vägen dit, men det gjorde inget för julklapparna låg ju kvar till dagen efter... Vi sov nämligen över där. allt för att slippa stress o annat onödigt.

Är så nöjd med julen och imorgon är det nyårsafton.

2 vänner med dotter kommer hit i morrn eftermiddag så ska vi äta lite gott o ha en mysig kväll. Får se om nån av tjejerna lyckas hålla sig vakna till tolvslaget, men dom kommer nog busa för mycket för att orka det... blir nog till att kolla fyrverkerier från Cornelias fönster tror jag.... ger mig nog inte ut jag i allafall... inte mycket för sånt där. O absolut inte sen grannungar smällt smällare i en vecka nu... nä tack jag kan se på alla andras pnengar explodera men jag spar mina till annat ;)


Gott Nytt År kära läsare! Hoppas er nyårsafton blir bra!! Och Lycka till med 2011!!!


Kommentarer
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

GOTT NYTT ÅR!

2010-12-31 @ 09:26:51
Postat av: Hanna

Gott nytt år!

2010-12-31 @ 10:21:50
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Malin

GOTT SLUT på 2010 o ett RIKTIGT GOTT NYTT 2011!!! Hoppas vi kan ses liiite mer under det kommande året!!

MASSA KRAMAR till HELA Familjen!!

//Malin o Henke

2010-12-31 @ 14:54:54
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Haha det kan jag tänka mig att du inte saknar =) Var riktigt drygt att inte kunna somna om direkt,men såna perioder har jag haft till o från genom hela graviditeten så man kan la nästan säga att jag är van =P Bra att va lite van vid sånt ifall man får en bebis som gärna är vaken en del på nätterna =)



Hihi förstår att minnen väcks nu ;P



Ja jag hoppas också att jag får sova bättre i natt,men säkert inte =P



2011-01-05 @ 22:27:36
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback