Oj oj oj va kallt det är...

I går kväll när jag gick och la mig visade termometern - 16 grader... sista november liksom.

I dag 1 december känns det lite mer okej, men -19?!?!?

Mamma hade kunder i dag som sa att dom haft -28 grader hos sig på morgonen. Hur ska denna vinter bli mån tro?

Det är ju så otroligt vackert just nu så jag vill inte gnälla.

Träden glänser i solens sken och man blir så larvigt glad av att se vår fina sol.


Solen får gärna visa sig i flera veckor nu, men några grader varmare kunde de kanske va.... så man slipper oroa sig för tjejerna och deras läppar o näsor. Känns ju som snoret fryser till is för tusan ;)

Cornelia har redan fått en fin röd rand över överläppen så är det någon som har något bra tips på vad man ska eller inte ska smörja med så tar jag gärna i mot tips via en kommentar.


Har varit lite ont om dom ett tag igen..... kommentarer alltså....

vet ju att ni läser och det är det som är huvudsaken så känn inte tvång att skriva något nu bara för att!



Var hos min jobbcoach i dag igen.... nu j*klar vill jag ha tag i ett jobb.... börjar gärna i början på januari, men kan gärna provjobba några dagar innan jul för att komma in i rutin....

Så hojta gärna till om ni vet nått ställe som behöver folk.... kan tänka mig det mesta... dock INTE telefonförsäljare, där drar jag min gräns.

Klockan är runt 22 och termometern visar -19..... får se hur morgondagen blir...


Tack o godnatt.

Bild från förra året då min stora kamera inte fick följa med och den lilla skrek efter batteri...


Kommentarer
Postat av: Lina (Noel och Jacks mamma)

Var på apoteket med samma fråga idag och de rekommenderade Försvarets hudsalva dagtid och Locobase (repair) innan läggdags. Började idag så jag kan inte säga hur bra det funkade ännu :-)

2010-12-01 @ 23:24:29
Postat av: lejonheart.blogspot.com

säger som föregående försvarets är bäst men jag har även hört!!! inte provat!!! idomin och inotyol...

2010-12-02 @ 10:14:13
Postat av: Anonym

Jag gillar idomin, men man ska tänka på att inte smörja barnet precis innan man går ut. Det har nåt att göra med att den feta salvan hindrar kroppens eget fett att skydda huden eller nåt sånt!

2010-12-02 @ 12:00:52
Postat av: Malin

Håller med Lina!! Precis vad jag/vi har rekomenderat på MÅNGA förskolor jag jobbat på!!! ;0)

2010-12-02 @ 19:19:21
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: anna h

jag brukar ta bepanthen...funkar bra!

Kram

2010-12-03 @ 21:33:18
Postat av: lottiz

Jag har använt Idominsalva när det är riktigt kallt ute. Angående jobb så finns det ju alltid jobb att få inom vården. Så sök du på undersköterskejobben om du kan tänka dig något sådant? Gör inget om du inte har sådan utbildning du kan alltid jobba som vårdbiträde då, men då är det hemtjänst och äldreboenden. Annars kanske du kan ta ett truckkörkort eller nåt sånt och jobba på lager brukar med finnas tjänster ute. Annars mcdonalds eller annan servicebutik. Men det är ju vad du kan tänka dig och sen gäller ju att man får det också. Hoppas du får ett jobb snart. Lycka till. Kram

2010-12-04 @ 11:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback