Underbar lördag!!

Gick upp runt 7.30, maken kom upp runt 8.40
( jag hade min sovmorgon till 9 i går *underbart*)

Åkte å hämta mina föräldrar för att dom skulle slippa ta buss för att hämta bilen som fårr nya däck på andra sidan stan från dom.... fortsatte kursen mot stan, vi var inte ensamna kan jag upplysa er om.
Men himla mysigt blev de och tjejerna skötte sig otroligt bra. Troligtvis för att de va mycket att titta på.

Och jag kan ärligt säga att jag och Daniel nu har ätit vår första lunch på stan utan att behöva avbryta för att hämta barn. Så stolt över våra flickor, och främst över Cornelia i dag som satt så fint så fint. *stolt mamma*


Runt 13 hade vi tröttnat och de va tur vi inte var för trötta för lilla madame Cornelia skulle gå på varendea bänk från spiralen till parkeringen vid friskis.... det är ca 6-7 st kan jag meddela er som inte är från stan ;)

Och hon skulle hoppa från bänk till bänk och rätt var de va så va det ett hinder. upp o hoppa över bara och så framåt igen.... Ja, idag var jag riktigt stolt över henne!


Åkte vidare till Citygross för storhandlingen som behövdes redan i går ;)

Jag o Cornelia körde vårt vanliga race bland leksakerna, men så stannar ungen bara upp. Bara tittar.

-Mamma, varför äter dom där? frågade hon och pekade mot två barn som åt pannkakor resp fruktsallad.

Och tro jag de att hon blir chockad när någon sitter o äter i en mataffär =)

Det visade sig att dom fixat en minibänkskiva där det jobbade två vuxna som lät barnen laga sina egna pannkakor. Cornelia ville självklart prova, bara mamma looovade att stå brevid och INTE gå.
 
Hon fick ett förkläde (att behålla) och fick hjälp med mjöl o mjölk osv. Blanda fick hon göra helt själv och man såg på henne hur hon växte där i sitt nya förkläde =)


Sedan åt hon ju självklart inte så mycket eftersom vi redan hade ätit lunch, men ändå. Härligt tidsfördriv medan pappan handlade .


Sen åkte vi ner till MediaMarkt samt ToysStory en sväng utan shopping.

Hem packa in varor lite snabbt med maken o barnen kvar i bilen och sen vidare till mina föräldrar på underbart go mat... Mmmm, de vattnas i munnen på mig igen nu... revbensspjäll, potatis o sås.... såååå gott och julkänslan växer sig starkare för varje dag.

Andra advent i morgon. Funderar på om vi skulle låta alla tomtar titta fram och ev flyttar en gran in här i morgon... men det återstår att se. Nu ska jag upp i sängen till snarkande barn och en tv tittandes make.
Puss & Go natt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken UNDERBAR dag ni hade!!! MYSIGT!!!

Hoppas att dagen idag blir PRECIS lika KANON!!!

TREVLIG 2:a Advent!!! ;0)

KRAMAR!!!

2010-12-05 @ 09:52:18
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Mli

De låter som en helt underbar helg=o)

Vi har firat Isabel och idag har ja jobbat:S



Men du, va ni på ToysStory;D?

Inte toys r us? thihihi

Förlåt, ja va bara tvungen;P

Du är bara för gullig.

Massa kramar till dig=o)

2010-12-05 @ 19:31:39
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hahaha... tror du man va lite trött Mli?! Hahaha...

Menade ju det förstårs, bara testade er som läser liksom... för å se om nån va så pass observant och grattis du vann puss ;)



Mysigt med 1års kalas!! Ska kolla din blogg å se om det finns bilder!

Malin- Ja dagen i går var också underbar! Hur va er dag?



Puss & Kram till Er!!



2010-12-06 @ 07:39:33
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, vad mysigt de lät med pannkakorna! =o)



Ha de gott!

Kram

2010-12-06 @ 08:53:10
URL: http://frusamuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback