Sjukstuga, modeller på mässa, 1 mån som Grentzelius m.m

har de varit här den senaste veckan.

Nyårsdagen for vi upp till sthlm för att fira tjejernas syssling som fyllde 1 år!
Hur mysigt som helst. Vi stannade över natt i en övernattningslägenhet som dom har och på lördagen intog vi storstaden föör lite shopping. Hittade lite linnen till mig och lite prylar till hemmet o tjejerna...
Dyr tripp men himla trevligt va de. Cornelia som älskar att se bussar o spårvagnar somnade dock innan vi ntt tunnelbanan, så på vägen hem va hon rätt lyrisk då hon för första gången åkte nått snabbare än spårvagn... har ju inte ens åkt tåg med henne än menar jag *ler*

I nyköping var det massa avåkningar o olyckor så vi vart kvar en natt till.... skönt, men det va lika oroväckande på söndagen i trafiken, men Danne körde oss så lugnt o fint så... Och med oss hem hade vi då även Dannes goa kusin Camilla och nyblivna ettåringen Bella. (Dom stannade till torsdag) Dessvärre så åkte vi på världens segaste förkylning så Bella mådde sämst av oss tyvärr och det var visst hennes första riktiga förkylning så man led verkligen med henne....

Tisdagen va det dags att fira min älskade pappa på sin 54 årsdag. Dessvärre blev de inget fint kollage i bloggen för honom för jag var riktigt trött och ville hellre vara social med våra vänner från storstan *ler* Firade även min farbror då dom delar födelsedag.... tajming farmor o farfar liksom =P


Sedan på onsdagen var de dags att fira Daniels 31 årsdag... Inte många gäster för vi inte brukar fira ojämna födelsedagar, men en himla trevlig fika... Cornelia for i väg med sin farmor o farfar Mats redan innan gästerna kom för det var en julplundringsfest eller va de kallas, som deras jobb fixar varje år och i år va de premiär för Cornelia då vi var i Brasilien så här dags förra året....

Det hade för övrigt gått jättebra! Och två julklappar fick hon med sig hem... En fin barbie samt en bok med cd skiva med Bamse (hennes ena favorit)

Fikan fortskred ända till 18 och det bestämdes även att lördagen skulle vara en fixardag hos oss.... att möblera om lite här hemma, eller rätt mycket kanske man ska säga för det som var tvrum är nu matsal och det som var matsal är nu tvrum. Blev som ett nytt hem, men i och med att vi e sjuka hela familjen så har vi rätt mycket småplock kvar för ingen av oss orkar riktigt ta tag i det och rätt mycket ska upp på övervåningen... inget skoj att springa i trappör när man har världens hosta.

Torsdagen i allafall.... Daniels födelsedag gick i lugnets tecken för under onsdag kvällen blossade febern upp hos både Cornelia o Bella och där någonstans kom väl denna eländiga hosta in i bilden.... har nog inte sovit bra en natt sedan dess tror jag..... Alltid är det någon som hostar och Cornelias hosta blir ju så himla hård så hon kräks ju till slut... inte första gången, men himla duktig måste jag säga att hon är.... hostar hon mer än 3 hostattacker per gång så vet hon vad som händer den fjärde gången och ber om hinken... eller säger kräks snarare.... min älskade lilla tjej.... så jobbigt för henne så man vet liksom inte vad man ska göra i mellanåt.

Torsdagen då , Bella o Camilla åkte hemmåt runt lunch, dessvärre med tåg. Kändes elakt att skicka iväg dom men Millan hade nått möte så vad ska man göra.... Det hade iallafall gått himla bra och dom hade sovit hela vägen=) Skönt!

Vi var sen hemma och vilade (eller Cornelia kanske inte ville vila på samma sätt som oss, men vbvi höll oss hemma i allafall *ler*) ett undantag på fredagen... dannes mormor o morfar kom hoit o passade Cornelia medan vi åkte och kollade ett jättefint hus i krokek, men de va lite svår planlösning så de blev inte vårt hus denna gång heller =/ Men men, vi sitter ju inte i sjön och nu känns det ju som ett nytt hem här hemma tack vare ommöbleringen.


I söndags skulle jag o Danne ner till Brud o Bal för att prova ut kläder inför söndagens bröllopsmässa, har jag inte berättat om va?!

Vi ska vara modeller i himmelstalunds brunnsalong nu den 17 januari.... ska bli skoj men hoppas vi e friska tills dess. Mamma o Pappa va snälla och ställde upp som barnvakter så dom kom hit o passade tjejerna under tiden som vi pallrade oss i väg, måttligt roade igentligen men skoj ska de bli....

Måndagen tog vi det lugnt, men jag o Cornelia pallrade oss i väg till apoteket och köpte lite mer medicin.... mest till mig o danne men suppar o näsdroppar till tjejerna så vi aldrig står utan ....

Cornelia var då feberfri sedan i lördag så i går kväll tog vi en preomenad med tjejerna i vagnen för att se hur pass sjuk Cornelia var eller om det bara va hostan kvar.... Ingen feber i morse och pigg har hon ju varit sen i fredags när febern gick ner till någorlunda normal temp... Så jag knallade bort till dagis med henne i morse och det funkade jättebra, hon hade knappt hostat sa fröknarna =) Så skönt!!! Visste ju som sagt att hon va frisk, men hostan kan ju göra henne o oss galna.... men de blir dagis resten av veckan med för hennes del.

I morgon går Danne tillbaka till jobbet med.... han va sjukskriven måndag o tisdag så jag hoppas han tar det lite lugnt i morrn för den här hostan alltså..... de flesta har väl nån gång uppleft den antar jag och då vet ni ju hur lång tid det tar att bli av med den.... usch!

Men nu är Daniel, Cornelia och Nathalie friska (så nä som på hostan) Men jag hade lite feber i dag så vi får se vart det leder.


Ber om ursäkt för denna halvsega uppdatering, men ville bara fylla i en veckas händelser.... Ska försöka ta mig i kragen i nästa vecka och sitta med lite bildredigering samt försöka lägga ut lite här till er.... halkar ju efter mer o mer och Idag är den 1 månad sen vi blev herr o fru Grentzelius!!!!

Nya efternamnet har jag knappt använt hittintills tack vare att det står mitt gamla namn på alla kort, men körkortet håller dom på å gör och passen till mig o Nathalie ska vi hämta i morrn efter att ha färgat mitt hår hos frissan ( hon bjuder på det inför bröllopsmässan ) Me like!!!

Tack för mig, hoppas ni inte somnat mitt i inlägget *ler*



Kommentarer
Postat av: Malin

Nu får det vara SLUT på sjukdomar!! :-/ Jag känner igen den där HOSTAN!! Har haft den i snart 1 månad!!! BLÄK!!! Men NU börjar den ge sig!!! Bara att hålla ut tydligen!! En annan sak.. Skrev av misstag ut datumet på morfar begravning i min blogg.. GLÖMDE lösenordsskydda det inlägget.. Men det är HMLIGT!! Mormor vill inte att det ska komma massa folk som hon knappt känner o att det inte ska komma massa blommor från folk som ska känna sig "tvugna"... Så om du sagt nåt till Karin o Lasse tex så kan du väl säga det till dom??



Ha de nu KALAS o hoppas att ni får skoj den 17/1!!! Ni kommer göra succé!!! :0)



MASSA KRAMAR!!!

//Malin

2010-01-13 @ 13:58:01
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Jill

Grymt kul med mässa/visning ! Nu vill jag se bilder på din nya hårfärg ! :D Kram

2010-01-13 @ 15:14:59
URL: http://jillhedstrom.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja Meja överraskade oss faktiskt med att sitta så bra redan. Inget hon har fått öva på då hon mestadels ligger på rygg alt mage. Men jag har ju märkt att hon är stark i mage o rygg så när jag provade att sätta henne så satt hon o satt o satt, hihi...



Vad spännande att få gå bröllopsmodell, hur fick ni det skojiga uppdraget? Lycka till nu o hoppas så klart ni hinner bli friska tills söndagen! :-)



Kram

2010-01-14 @ 06:53:14
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Mysan

Hej!

Skulle var intressant med en liten update vad Nathalie fick i dop present, kollade på lite bilder från bröllopet och såg present berget. Inget måste så klart vara lite roligt om du får tid över.

Ha en bra helg! Kramar

2010-01-15 @ 18:41:27
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback