Första tanden sticker upp!!

Nu meddelar vi stolt att Nathalie har fått sin första tand!!

Den e ju inte uppe på långa vägar, men den finns där och den syns, liten som ett riskorn.
Alltid lika stort när det händer något nytt i sina barns liv!



Cornelia och Nathalie sov borta i natt, Cornelia hos sin mormor o morfar och Nathalie hos sin farmor o farfar Mats...
Det var nämligen en överaskningsfest för en ny underbar vän vi har... Vi har känt varann i drygt ett år, från öppna förskolan där vi går flitigt minst en gång i veckan, men typ förra sommaren pratade vi rätt ofta där på öppna förskolan. Denna tjej är så go o genomsnäll att det är svårt att förstå att hon är på riktig.

Hon har en flicka som är rätt så exakt 1 år äldre än Cornelia och så har hon en flicka som är 8 dagar äldre än Nathalie så vi peppade varann i somras med våra tjockismagar. Sprang in i varann ute vid Mårängen flera gånger och sedan på augustifesten frågade vi om hon inte fått än och hon sa med lite trött röst- Nä inte förrän i morrn men de lär ju inte bli nått.

Några timmar senare födde hon andra dottern *ler*

Men i allafall, denna underbara tjej (som har en kanonkille som sambo som vi också träffat några gånger och kommer riktigt bra överrens med) ska nu tyvärr flytta tillbaka till Sthlm efter 2 ½ år här i stan och det känns så trist!!

Men i allafall... i går hade hennes syrra samlat ihop ett gäng glada tjejer som alla på ett eller annat vis känner J.
Vi skulle ses 15.50 utanför Worldclass för att bubbla lite.....

När bilen rullar fram med J i har hon en fin tomteluva på huvudet som täcker ögonen då med självklart.... Och oj vilket leende när hon såg oss alla stå där... Så där underbart överraskad liksom *ler*

Vi bubblade i en timma och åkte sen till ektorp där syrran bor. Hade såååå skoj!!! Jag har ju alltid saknat ett tjejgäng som skrattar åt allt och inget och pratar om allt o inget, men här var dom liksom! Måste bara träffa dom igen en vacker dag för jag har inte skrattat så sen jag vet inte när... =)

Vi åt kanongod smörgåstårta efter en underbar välkomstdrink, och till efterrätt fick vi massa frukt o glass *mums*

Vi dansade o sjöng och alla va så härliga. Till och med jag sjöng kan jag meddela och det är inte många jag sjunger för, såvida det inte är barnsånger då förstårs *ler*

Utgång lockar ju alltid lite så där framåt 23 tiden till och det slog vi till på, men hur många ställen finns det att välja på i denna stad just nu då?
Vi valde Harry's i allafall.

Vi röjde vid baren, på dansgolvet, på scenen, där ute, ja överrallt tror jag *ler*

Hade en så himla kul eftermiddag och kväll!! Jag va liksom helt lyrisk när jag skulle berätta allt för Danne sen och det bästa är att han verkligen gladdes åt att höra hur skoj jag haft. Eftersom jag väääldigt sällan går ut vill man ju inte gärna bli besviken när man väl går ut liksom. Men de va ingen risk med dom tjejer som var med i går kan jag lova!!! Tack allihopa för en underbart härlig och skojig kväll!!!

Och J, kommer sakna dig så när du flyttar så de e tur för dig att du har lite familj här nere så man ändå vet att du inte glömmer bort oss *puss*



Kommentarer
Postat av: Jossan

Grattis Nathalie till första tanden, så spännande! Själva får vi nog vänta på det första riskornet för storebror fick sina första vid 13 mån o än tycker jag inte att det ser ut o va ngn på g. :-)



Kul med en tjejkväll, lät som en väldigt lyckad utgång och välbehövligt att komma ut o roa sig själv ibland utan familjen. Ska på fest själv i slutet på mars, men det blir bara ngr timmar iom att lillskruttan kommer sakna mina tuttar annars, hahaha!



Tack för din kommentar förresten under pyspunka, väldigt kloka ord som både värme och gjorde mig glad, tack snälla söta du!



Kram!

2010-03-08 @ 08:35:45
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Malin

det verkar som om du haft det SUPER trevligt i helgen!! HÄRLIGT!! O du tjejgäng.. OM du vill så har ju jag o syrran ett glatt tjejgäng som vi brukar ha Paketfester o så med.. Du kan väl följa med oss på dom nån gång?? Skulle vara JÄTTE roligt!! Nästa är 20/3!! Ute i Å hos Tessan som har varit med nere på landet ett par gånger!!

Vi kan väl höras om det!! OM du vill förståss!! ;0)



O GRATTIS till försts TANDSINGEN!! GUUD så FORT det går!!! ;0)

MASSA KRAMAR till er ALLA 4!!

2010-03-08 @ 09:07:00
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback