Genomförkyld...

Har börjat gå en föräldrakurs... 3 omgångar á 3 timmar... Active Pareting kallar dom kursen och första omgången var i måndags.... Dannes mamma o mormor var supersnälla och tog hand om tjejerna då Danne jobbade in fredagen.

Tror det är en nyttig kurs att gå och framför allt nu när man är imitt i trotsen och känner sig totalt överkörd av sin snart treåriga dotter.

Vet inte om det är jag som är nere och känslig eller om Cornelia är så mycket starkare men jag blir knäckt av hennes utbrott o fajter i bland....

Läste en underbar bok som jag ska köpa i allafall - Familjens projektledare säger upp sig.

Kändes som den var skriven om mig.... otroligt bra o nyttig läsning som gjorde mig lite starkare.

Cornelias vänner Alicia o Stina har nu blivit stora tjejer... fyllt 3 år nu och det betyuder att Cornelia snart blir det med.... har dock inte helt planerat när det ska firas då vännerna "tog" vårt datum o fyllde i med dop i stället (Puss gumman!!! ;) ) Jag har för övrigt hjälpt till o gjort dopinbjudan och fotat den lilla godingen lite.... såååå söt!

Blogglusten kanske ni har märkt är lite låg just nu.... eller lusten finns nog egentligen, men inte orken.
Sover tjejerna städar jag hellre, eller facebookar som alla andra ;)
Blivit helt beroende av skiten alltså. Men samtidigt så är det ett snabbt o enkelt sätt att hålla sig uppdaterad på vad som händer i folks liv.... jag menar, alla bloggar jag läser tar ju en halv evighet, medan på Facebook får man en snabb uppdatering och vill man veta mer om något så frågar man... Enkelt som bara den.


Ska lägga ut några annonser på blocket snart... fotade det i kväll. Renoverade ju badrummet  typ när vi flyttade in för snart 4 år sedan, men det blev ju så mycket strul o skit med de förra ägarna för dom ville ju inte betala (pga liten fuktskada) så grejerna blev liksom bara utflyttade o aldrig kastade eller sålda... men nu har jag fått ett litet ryck och vill fixa i ordning vårt hem.... Och nu ska det bort.
Handfat med blandare, badrumsskåp, handdukstork och en bastudörr är det som ska säljas för annars slänger vi sakerna nu....
Men resonerade så att om vi kan få några kronor för dom så är det ju bättre än att bara slänga dom.


Var nere på stan med E & M i tisdags.... käkade kanongod sallad på PAUS... älskar deras sallader, bara synd att det ligger i J*vla domino så dom tar ju överpris numera tycker jag.... 83:- inkl dryck, bröd o kaffe.... men är det inte lite väl för en lunch liksom?! Men efter alla skriverier i NT så förstår man ju varför... hög hyra i domino.... F*n.

I onsdags åkte jag o E till Hageby och kolla lite... köpte ingenting (duktigt va) men följde med för sällskap och att komma hemifrån lite

Dock så drog jag under dessa två dagar på mig en såååå jobbig förkylning. Typ feberkänsla utan feber, snorig o hostig och hur ynklig som helst.... verkligen jättetrött.

Inte ofta jag är sjuk så jag får väl va glad för det, men jisses vad ynklig man kan känna sig då... *klapp på min egen axel*

Dock är jag mycket bättre i dag, så imorrn blir det nog barnkalas i allafall.... trodde jag INTE i går.

Svammel svammel, men Ni som orkade läsa igenom allt önskar jag en härlig helg. Värmen skulle slå till denna helg så det hoppas vi på.....

höggravida Emelie.... Lycka till i morgon och hoppas allt går bra nu med igångsättning o allt!!! Tänker på dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback