Gräsänka...

till torsdag då maken i morse åkte till Uddevalla för jobb.... jag är ändå glad över att han kommer hem nån gång under torsdagen så har vi en långhelg hemma tillsammans hela familjen innan han på måndag morgon åker igen för samma visa då....

Måste säga att de e himla skoj att så många börjat titta in i min lilla blogg.... har faktiskt ett någotrlnda snitt över 300 i veckan och det tycker jag är himla kul!
Tack för att ni tittar in och ett extra tack till alla Er som kommenterar! Absolut inget måste (då jag själv är slarvig och bara läser andras i bland... men jag försöker kommentera andras bloggar med i bland) men iallafall himla skoj när ni gör det!!


Dagen har varit en helt vanlig måndag kan jag meddela.... Satte Nathalie i vagnen och Cornelia på sin cykel o drog över gatan till affären... Väl där ville hon inte cykla mer så jag fick köra vagnen med ena handen och cykeln med den andra och ta oss hem igen för att lämna cykeln.... vidare till Öppna förskolan för fika, bus och sång.
Hem igen och söva Nathalie men Cornelia lyckades söva sig själv då hon vaknat redan 5.45 i morse (det hör inte måndagar till i för sig så en helt vanlig måndag var det visst inte! =P )
När de små väl vaknat till igen var det dags att äta lite och sedan kom min pappa på besök och gjorde vår dag när tjejerna va som jobbigast/ mest rastlösa....

Efter två timmar cyklade han hemåt och vi gick ut på gården för lite lek o bus.

En helmysko kille kom... typ 20 år.... Satte sig på en av gungorna och glodde lite smått och när han såg vår katt i buskarna försökte han locka till sig honom... Gick inget vidare men då vart jag lite nervös för va de var för en typ... Han gick i väg men kom tillbaka bara minuter senare och satte sig på en bänk bara 3-4 meter från sandlådan där vi satt. Pillade med nått som liknade en nål och såg allmänt skum ut.
Sen fick han syn på katten igen och försökte på nytt få till sig honom....

Jag vågade inte säga nått till killen för man vet ju inte vad han har i tanken.

Men när Elvis, vår katt, faktiskt gick fram och luktade på honom utbrast Cornelia snabbt
- Mamma han hälsar på våran katt!
högt o tydligt och då blv grabben lite nervös och gick i väg.... Hmmm.... Märklig typ och jag hann och det fanns många tankar om hur detta skulle sluta.

Känns lite sisådär.

Kvällen vart i allafall mysig även om Cornelia höll sig vaken till typ 21 tack vare den där tuppluren runt lunch... I morgon ska hon inte få sova under dagen... tro mig ;)


Ta hand om er! God natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica - bjurlerstamjessica.blogg.se

sv : Tack så mycket! :) Det är en Ungersk vizsla, haha aa vilken tur då. då kan jag känna mig lite vuxen haha ;D

2010-10-12 @ 07:08:00
URL: http://bjurlerstamjessica.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv; Nästan som mina då, Wille är född i nov-07 och Noah i maj-09 :-)

2010-10-12 @ 07:50:35
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Helena

Den där unga killen som du berättade om jag antar att det är samma kille som brukar komma och sätta sig på gungorna uppe hos brorsan och dom på axelswartlings vid deras lekapark och bara sitta där och se allmänt skum ut. Jag såg honom en gång när jag var uppe hos dom och hälsade på för några veckor sedan, då satt han på gungorna med hörlurar på sig och bara glodde. och det är klart att man undrar varför en lite äldre kille sitter och gungar för sig själv och inte säger ett skit. man blir ju lite fundersam.

2010-10-12 @ 08:40:51
URL: http://mammaheladan.blogg.se/
Postat av: zandra

Ja usch det finns mycket skumma människor där ute!

2010-10-12 @ 11:29:33
URL: http://www.zandra.org
Postat av: Svägerskan :)

Usch va kusligt. Tyvärr finns det ju många 'där ute' som man får dåliga vibbar av.. är väl bäst att vara på sin vakt än att tro det bästa om alla, typ. Synd att det ska vara så. Hoppas det blir torsdag snart så ni kan ta helg! :)



Kram! /Lisa

2010-10-12 @ 13:26:09
URL: http://dliisa.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- (tävling pågår)

Åh tack snälla för alla gratulationer! Kan knappt fatta att man är nygift, hihi! Men jag förstår inte varför vi väntade så länge som 12½ år innan vi slog till, det känns ju så rätt o bröllopsdagen räknar jag som en av de lyckligaste i mitt liv! Hela dagen som en höstdröm... Perfekt! ;-D



Jo det tog faktiskt bara 7 dagar att ordna med allt, klart man tänkte tanken ett par gånger "kommer vi verkligen fixa detta på så kort tid?" Men vi hade bestämt oss för att satsa, våga o vinna. :-) Det går bara man vill o man lever ju bara en gång så det gäller att fånga dagen, Carpe Diem!



Kram

2010-10-12 @ 15:40:36
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback