Hallå?! Telefonförsäljarejävlaranamma

De sista veckorna har vi blivit nerringda av telefonförsäljare som säljer allt från smink, strumpor o piller till försäkringar och nån som vill ha hand om allt inom ppm fonder o sånt som man kan minimum om.... Iallafall jag....
Nått om bredband o telefoni har också ringt....

Jag blir galen.... helst på det f*rbannade nummer som stått på vår nummerpresentatör säkert 7 av 10 kvällar runt 19-20 tiden..... Det ringer och ringer och när man väl svarar så piper det en gång och sen är det inget mer.... Våra tjejer sover ju liksom bara så varför inte ringa och väcka dom med ett så onödigt samtal?!!!


Jag har kollat på hitta.se utan resulat men i kväll fick jag nog....  kollade på eniro.se och hittade vemringde.se och http://www.sporthoj.com/blogg/?urbantigerspecial
hade ingen aning om dessa sidor, men hur smidigt som helst att kunna kolla va de är för tjommar som ringer stup i kvarten.... Vet inte om jag ska skicka ett argt mail till dom!

Nu vaknade ju inte tjejerna, men dom hade ju kunnat gjort det....


När tjejerna sltade dagis kl 14 så åkte vi hem till mina föräldrar och hade en mysig eftermiddag... kom hem till älskningen runt 18.30 och 30 minuter senare sov både Cornelia o Nathalie. Underbart.

I kväll startar 2 av alla mina favoritserier igen!! *Lovely*

Så från kl 21 så vet ni att jag sitter bänkad i soffan... funderar på att lyxa till det med lite snacks i form av popcorn.... länge sen så det får det bli.

Hoppas ni haft en härlig dag!! Min va förkyld men toppen ändå!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hatar också försäljare, därför har vi lagt ner vanlig telefon och inte listat oss med mobilerna... Jag kan inte säga nej...



Sv; Känns lite roligare än att bara göra en macka liksom :-)

2010-10-05 @ 19:59:40
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: En bögs liv

Men gud vad söt du är! Tack för att du bryr dig, det behövs fler määnniskor som dig i samhället tycker jag. Jag ska träffa min pappa och visa honom tatueringen någon gång. Tack för att du förstår :) Lägg gärna till mig på facebook, om det är OK! Puss

2010-10-05 @ 20:02:28
URL: http://morgans.nu
Postat av: My

Jag rekomonderar att ni "Nixar" ER, det behövs dock förnyas en gång om året, men då får ni bort massor av försäljare, samt att ringer någon är det bara säga att man har regat sig hos NIx, då trycker försäljaren på en knapp så ringer de troligtvis inte igen.



Det är ju typ ett data program som väljer ett telefon nummer på random, går ett X signaler sen ringer den upp ett nytt nr.



http://www.nix.nu/sp%C3%A4rra-privata-telefonnummer.aspx

2010-10-05 @ 20:11:22
URL: http://mysan207.blogg.se/
Postat av: My

Måste bara till lägga att det är skit kul att driva med vissa telefonförsäljare, t.ex när det är en ung kille som ringer från Evita och ska sälja troser. Då kunde jag bara inte hålla mig, utan var tvugen att fråga hur string troserna såg ut, smalt band, tjockt band. Är de sköna? Man hörde att han vart lite ställ då, försäljaren sa att troserna var "normal". Då sa jag Aha, då är det inte så aktuellt för jag vill bara ha string troser med ett litet snöre. Då hörde man att han hade lite svårt för att inte börja skratta. Lite roligt måste man ju få ha ibland :O)

2010-10-05 @ 20:22:08
URL: http://mysan207.blogg.se/
Postat av: Malin

Är ni inte med i NIX??? Om ni inte är det så fixa BUMS!! Då slipper ni ALLA försäljare!! Förutom de ni varit/är kunder hos!!

Visst är det på sätt o vis mysigt att det blivit höst o alla BRA programm kommit tillbaka i rutan!!?? Bara kura ihop sig i soff hörnet o titta på BRA underhållning!!??



Hälsa familjen!!

KRAMAR!!

2010-10-05 @ 20:24:51
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Lotten

Hej! Håller me Malin,ring NIX!! Då slipper ni den värsta ruchen i alla fall... O de där "pipet" du beskrev.. De e innan datorn reg att du svarat... Dröj kvar en stund så kommer samtalet igång o du kan SKÄLLA ut dom ;o) KraMar

2010-10-07 @ 08:26:50
URL: http://pihlarna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Visst är de bara för många! Jag jobbade med telemarketing förr. Då fanns det inte alls lika många företag och det fanns faktiskt de som blev glada när vi ringde. Men tom jag har tröttnat nu. Gå in på www.nix.nu och anmäl er. Tyärr kan det ta ett tag innan det blir klart i allas listor och sen får alla företag som man är kund hos fortsätta ringa. Men det blir bättre



Ha en jätte bra tisdag

2010-10-10 @ 08:54:13
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Anders

Absolut, kontakta Nix och gör enligt nedan:



1. Ring från den telefon vars nummer skall spärras till telefonsvararsystemet på nummer 020-27 70 00. Det är gratis att ringa till det numret. Där svarar en automatisk telefonsvarare. Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan en spärr begäras. Denna spärr måste bekräftas innan den träder i kraft.



2. Bekräftelsen sker genom att åter från den telefon vars nummer skall spärras ringa upp telefonsvararsystemet på nummer 020-27 70 00.



Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan spärren bekräftas.



Detta andra samtal kan göras tidigast efter två dagar och senast inom fyra veckor efter det första samtalet. Har spärren bekräftats träder den i kraft och telefonnumret tas in i NIX-Telefon spärregister.

2010-10-13 @ 23:24:57
URL: http://www.forsakra.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback