Vart är ni?

Hade för många besökare igår för att vara helt utan kommentar.... ärligt.

Jag vet hur jag själv är och jag är sämst på att lämna kommentarer och nu känner jag att jag är sämst på att visa tacksamhet över Era kommentarer i min blogg....

Förlåt!

Ska försöka bättra mig och se till att svara på frågor eller era härliga kommentarer.... om ni inte gett upp hoppet om mig ännu....




Inskolningen då!? Nyfikna?!

Det går faktiskt riktigt bra!
Nathalie var kvar själv i dag på dagis medans mamman gick hem och städade och styrde o ställde.... Känner mig rätt trött nu i kväll men fått mycket gjort... inte sånt som syns kanske, men sånt man aldrig gör med barn i närheten.... Storröjt i frysen, "diskat" diskmaskinen för hur många gånger tänker men på de små droppar med kaffe eller oboy eller mjölk som faktiskt droppar ner lite mellan luckan och skåpet brevid? Kändes så fräscht sen när det var gjort så jag vet inte varför jag inte gjort det ordentligare tidigare.... Men men, man lär sig under hela livet.


Och man vet ju faktiskt aldrig när det tar slut.... vad som helst kan hända när som helst.... Så känner jag efter att ha läst om denna 24 åriga kvinna som var med på x2000 i förrgår.... är det inte tragiskt att det satt en människa just där? Just på hennes plats skulle man inte ha suttit på just detta tåg.... För hade man suttit två platser längre bak så hade man kanske varit i livet.... för hon var ju den ENDA som omkom i denna hemska olycka.

Förstår inte hur skört livet kan vara men en sådan här grej får mig att reagera starkt..... känner mer över lag för allt.... varför skjuta upp vissa saker när man kan göra det nu? Jag menar inte att spendera alla pengar eller göra något dumt, men bara att se till att njuta av livet.... gnälla mindre oavsett för Du lever!.....

Jag kommer tänka så ett tag nu, men det lägger sig lite givetvis.... men en sån här grej väcker mig.

Visst jag är trött, det är jobbigt med två blöjbarn och jag har väl lite på sistonde tappat "mig"..... Men jag ska nog bara inse att det hjälper inte att gnälla. Jag har valt detta själv och jag bör vara lycklig över att ha en så fin make och så otroligt underbara döttrar.


Nä vad vart de där för nått nu då... .pratade ju om inskolningen ju!!!

Attans vad man kan komma av sig.

Måndag- fredag förra veckan var vi ju bara där 9.30 - 11.oo och lekte lite... lämnade henne några kortare stunder och på fredag var hon helt utan mig... även om jag satt 10 m bort i personalrummet och fixade finns till hennes pärm.

Måndagen då.... Satt med en stund i lekrummet och gick sen ut i personalrummet. Gick jättebra.
Imorse när jag bara skulle lämna kl 9.3o och sedan gå så var det lite körigt där inne.... vår "inskolningsfröken" hade gått och blivit genomförkyld..... Nathalie's "trygghet" var inte där. Men i och med att hon känner igen alla andra också nu mer och mer så bestämde vi oss snabbt för att jag ändå skulle lämna henne. Och det gick kanon. Dom sa ju självklart att hon varit ledsen lite i omgångar under dagen... men vår lilla flicka var själv på dagis mellan 9.3o och 12.oo då hon även ätit mat!!! *lycklig*

Så skönt att det funkar så bra.... Fick ju litet bakslag i torsdags då det hade bestämts att alla skulle till skogen för då gråt hon bara de lämnat gården, men Nathalie's "trygghet" och en flicka till gick tillbaka till lilla mamman som satt nervöst och väntade i personalrummet.....
Så skönt när man får sitta kvar där i stället för att bli "hemkörd"

I morgon är en ny dag.
Imorgon ska Nathalie sova på sitt dagis.... Oj så spännande det ska bli.




Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Spännande o höra hur det går med dagisinskolningen, skönt att det går bra!



Ang din fråga om min bild http://landhagen.blogg.se/2010/september/twinkle-twinkle-little-star-do-you-know-how.html så har jag jobbat i lager. Det är två bilder du ser, har även anvnädt mig av den här bilden som jag gjort en tavla av till vardagsrummet :http://canvasframkallning.se/exempel/josefinlandhagen.jpg



Kram!

2010-09-14 @ 22:13:13
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Malin

Åååh!!! Så duktig hon är er lill tös!! ;0)

O du!! Jag läser o kommenterar!! Men ibland hinner jag inte både och!! ;0)

KRAMAR!!

//Malin

2010-09-15 @ 16:02:09
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback