En om dagen

tänkte jag starta här så det händer något här i bloggen. Vet fortfarande inte om det finns intresse, men nu är det så jag tänker lägga upp det plus några korta rader lite då och då när tiden och lusten finns där.
I dag är det andra advent.... heltotroligt ... 2o dagar kvar till jul.
Var och kollade på gran i dag men det saknades julkänsla i butiken vi var i och så fanns det ärligt talat ingen gran som var fin nog att fira jul med oss. Så nu kommer vi hålla utkik efter granförsäljare och stanna till där vi känner fördet. Har ingen jättebrådska, men älskar ju juletider och vad ger mer julkänsla än en härligt vacker och doftande gran.
Kommer nog behöva en liten shoppingtur med sen vartefter och med tanke på hur underbara barnen är nu (kände ni ironin ;) ) kommer jag behövastrosa själv. Kan faktiskt inte minnas när jag senast hade en shoppingdag för mig själv.... Förr händedet ju attman sprang en snabbis på stan och impulshandlade hej vilt.... men nu närjag jobbar lite mer mitt ute i ingenstans så har man ju inga möjligheter att bränna 1000 krpå en lunchrast längre... o ja, de kunde hända när jag hadeshoppinghumör. Så på ett sätt är det rätt ekonomiskt med mitt nuvarande jobb... även om de går lite mer till bensin i stället då =P
Nähä, om mamman skulle ta o gå o lägga sig nu då... haft en kämpig helg med de två "underbara"barnen som verkligen lyssnat och förstått sina föräldrar och gjort precis det vi bett dom om (ironin*)
Är så man längtar till jobbet när man är med om sådana helger. Kanske låter hemskt men jag är ärlig.... Lugnare på mitt stressiga jobb än hemma just nu. Men men, ibland ärdet ju roligare hemma med=)
Ta hand om Er och kör försiktigt, snart kommer väl kylan och då smiter ju halkan in på ett bananskal med =/

Kommentarer
Postat av: Diana

Vet precis hur det är, är i samma sits just nu...o jag nästan längtar till jobbet! Men emellanåt så gör de små så söta saker som att säga att man är världens bästa mamma eller att dom älskar en...då finner man orken igen =) det positiva är att det går i perioder, bara att kämpa på!

2011-12-04 @ 22:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback