Jobbat...

idag. Gick himla bra för å va måndag, tjejerna va väl lite trötta men på bra humör.

Cornelia blir lite arg på mig när jag vill hålla henne i handen så fort vi går utanför dörren, men jag tycker det är så himla otäckt med halkan nu så de e både för hennes o för min skull jag vill hålla i henne. nu menar jag givetvis inte att jag skulle dra ner henne i fallet, men en liten tryggande hand i min liksom ;)


I dag va de fullt med söndagsåkare på stadens gator.... hoppas ni inte mötte mig för jag var INTE på gott humör efter alla muppar som tförsökte köra bil runt i kring skarphagen straxt innan 8 i morse... nötter allihopa. En hade ingen gas, en annan ingen blinkers och minst 10 till som bara körde som söndagsåkare när en annan hade smått bråttom till jobbet.... Hann nästan i tad... va nog 5 minuter sen men de gör ju inget tack o lov.


Lite bättre var de när jag skulle hämta tjejerna, men då va nog söndagsåkarna hemma redan ;)


Var nere på norrköpings auktionsverk och hämtade massa roliga saker att fotografera i dag.... där går det inte fort vill jag lova.... sen hade chefen köpt rätt så mycket prylar, men det verkar rätt oorganiserat dr inne så det är knappt dom hittar sakerna.... Kvinnan som hjälpte oss tyckte att vi kunde hämta en ljuskrona själva... (ca 2½-3 meter upp i taket, jo man tackar... jag klättrade upp på stegen som kvinnan "snällt" informerade om fanns där ute någonstans =/ men vi valde sen att hämta nån liten pojke som jobbade där o bad honom ta ner den i stället... kändes liiite riskabelt ;)


Efter mycket skratt och låååång väntan kom vi därifrån med säkert 50 nya saker att fotografera.... trivs så otroligt bra på mitt jobb och med uppgifterna som ingår.... Personalen är väl lite sisådär....

 
Nä jag bara skoja (  jag vet att chefens fru ibland läser min blogg... =) )


Trivs verkligen med allt och alla så det ska bli himla skoj sen när lönen kommer i gång med... nu är det ju en praktik, men det låter verkligen som att jag har ett jobb efter praktiken, och det hoppas jag verkligen på.

Skickat in pappren till försäkringskassan så man kanske kan hinna få en slant även denna månad... blir spännande då det stog om dom i tidningen för ett tag sen att dom ligger lite efter.... skoj. Har inte fått pengar sen typ lucia... och sen barnbidraget efter det så klart, men nu är det knapert... tur jag har en välbetald make samt en liten buffert för oförutsedda utgifter ;)


Hoppas ni haft en härlig måndag och inte brytit några armar eller ben!!



Försökte ta en fin bild på flickorna och Daniel i går när dom satt så sött och vilade i trappen efter en stund springande, men Nathalie hade plötsligt vilat färdigt och ville hjälpa mig fotografera i stället... Busunge!










O sen full fart framåt igen...


















     
2 busfrön hos min faster i fredags...
katternas lektunnel fungerade även som barnleksak och så visar Nathalie hur stark hon är ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Viktoria!

Vad fotograferar du för något? Är det till auktioner?

Kul att det går så bra för dig o att du trivs....

Må väl! // Malin

2011-01-18 @ 12:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback