En underbar helg.

I fredags jobbade jag som vanligt till 17, men därefter tog jag en sväng på stan... behöver en vacker klänning till vännernas bröllop i juni samt att jag var på jakt efter en present åt Cornelias vän som fyllde 4 år i går.

Hennes föräldrar lärde vi känna i föräldragruppen när vi var höggravida, men jag hade ett bra tag kvar medan de andra föräldrarna var beräknade i början/mitten av maj... Nån mening va det med det, troligtvis att vi skulle få lära känna dessa mysiga människor.

Efter stan åkte jag upp till matteus där Danne spelar innebandy, men jag hann bara komma dit innan det var dags att åka hem.

En kall öl o bastu stod på schemat o lika härligt som vanligt är det ju . Tur att vårt nya hus också har bastu så vi slipper ta bort vårt fredagsmys. Tjejerna har ju också börjat basta. Förut va de bara obehagligt så då bastade jag o danne i omgångar medan tjejerna lekte i Cornelias rum, men nu är vi samlade hela familjen i bastun... lite trångt i duschen dock ;)


Lördagen då.... stress stress stress, sedan kalas ute i ljunga . Va supertrevligt och tjejerna som faktiskt inte setts på väääldigt länge lekte som dom träffades senast i går =) Underbart med barn.

Sedan till Dannes faster för att lämna Cornelia, hem o lämna av Danne för att hans bror va på väg till oss (visade sig att han redan va där =) Sedan hem till min mamma för att lämna av Nathalie.

Bara liiiite körig dag kan man säga. Just de, vi va även förbi mitt jobb o droppade av min bebis.... kameran alltså.... känns lite konsigt att vara utan den en helg, trots att jag sällan fotar hemma just nu...


Sedan va de bara att åka hem för att göra sig i ordning för kvällens äventyr....
Grillparty (som Dannes bror hade anordnat) , Borgen för Prostatarocken (va rätt kasst ärligt talat) och sedan Hugos.


Hade en otroligt rolig dag, trots lite onödig stress.


I dag därimot.... sovmorgon till 10 (men vaknade rätt många gånger mellan 6.45 o 10) Sedan ner o ta sig en kopp kaffe som min bror fixat då han sov över hos oss. Ut o sätta sig i en solstol och sen totalt viloläge.... Där satt vi sen... tills runt 13 tiden då Björn o Carro kom o hämtade lite prylar från kvällen innan. Vi erbjöd oss då att skjutsa ner dom till stan för de va dags att möta verkligheten igen. Hämtade Cornelia hos Dannes faster o sen åkte vi ut till min mamma, pappa jobbade men hann att komma hem o mysa lite med barnen innan vi åkte hem.


Ni ska se va söt Daniel är nu.... rätt röd på bröstet måste jag säga.... jag är också lite röd, men mera brun så de blir inga vita fingeravtryck på mig som de blir på min älskade make.... men de e väl de tyska generna eller va säger du Daniel ;)


I morrn körde det i hop sig lite för oss för Danne ska jobba borta till torsdag kväll o jag ska jobba borta i morrn till tisdag, TACK snälla mamma o bror som hjälper oss med tjejerna. GULD värda är ni!!!


Ja, så i morrn är det eskilstuna som gäller för mig... ska fota en himla massa instrument tydligen så de ska bli lite intressant.


Ha en underbar vecka nu allihopa!! Värmen ska tydligen va kvär ett tag igen nu.


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback