Min morsdag present...

kom hem en dag för tidigt i år...En otroligt mysig o fin liten silvergrå flicka som ännu inte fått något namn.

Jag pratar givetvis om vår nya katt. Vi åkte hem till mina föräldrar i dag (då de e där dom finns kattungarna) men va rätt inställd på att jag skulle åka hem utan en kissekatt då Danne har varit rätt negativt inställd till förökning i familjen...

Jag vet att katter inte är flockdjur o klarar sig lika bra med sällskap som utan, men jag vill att Elvis ska ha en kompis o så e de bara... Vi hade ju en kattpojke som hette Ozzy men han blev tyvärr pååkörd på vår parkering den 29 mars 2010... den dagen minns jag än o jag saknar honom i bland faktiskt.... väldigt unik kissekatt va han.

Men nu när mammas o pappas två honor fick 4 ungar var för ca 11 veckor sedan kändes det som att vi var redo igen.

Men som sagt, Danne har ju lite pokerfejs å vet va han ska säga för att jag ska ta hans -Nej.

Men så visade det sig i dag att en liten flicka skulle få följa med oss hem o lyckan va total.... Hon låg där i soffan brevid mig o myste medan jag klappade lite på hennes mjuka rygg. O nu sover hon sött brevid mig här vi datorn.


Elvis o hon kanske inte drog lika i kväll just, men om man ger dom några dagar så kommer dom nog bli vänner med.


Hon hann o strosa runt lite i huset innan Elvis kom hem (är ute om/när han vill)
Hon hann nog precis känna sig som hemma, och var t.o.m både kelig o busig o visade intresse för mat.... men närElvis kom hem satte jag in henne i buren igen för att dom skulle lukta lite på varann... hihi, räckte med att elvis stack in nosen igenom dörren innan han tittade knasigt på mig ;) Han visste nog precis va de va o gick direkt fram till buren o morrade lite. Fräste en gång när jag släppte ut lillflickan o när hon reste rygg o spände svansen så där sött som katter gör så morrade han lite till innan han gick å åt lite mat.


Blir några spännande dagar framför oss nu, men i.o.m att flickan trivs så är det nog bara en tidsfråga innan elvis trivs med henne med tror jag.


Hade tänk få in en alldeles nytagen bild på henne men de e något fel med datorn nu igen... usch för den säger jag bara... ska prova med andra kameran i stället kanske...

Återkommer med bild i allafall.

Trevlig helg på er allihopa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback