Hösten gör sitt

Oj vad frusen jag är nu för tiden...mörkret gör mig trött och blåsten gör att jag sover dåligt... Vet inte hur känslig en människa kan vara förväderomslag men nu blåser väl ändå vintern in. Läste att det skulle komma in ett oväder till innan veckans slut, hoppas dom har fel för igår höll man ju på att blåsa bort.
Men så var det ju även Första Advent och i och med det känns det lite lättare. De hus som alltid ser så mörka ut ljusar nu upp tillvaron något mer än innan. På vägtill jobbet i dg hade folk gjort så fint i både fönster och trädgårdar så nu känns den annars så mörka sträcka litemysigare att åka på.
Trots att det bara är ca 600 m till motorvägen från mitt jobb så är det säkert 7 km 90- och 70 sträcka då det inte finns någon lämplig avfart från motorvägen intill jobbet.... lite dumt att behöva åka runt så men vad ska man göra... och då är ju såklart hälften av den sträckan kolsvart.... tur vi bytte lysen på bilen när vi skulle till ullared för nu är det ju becksvart ute tidigt på morgonen.
I lördags hittade jag fram mitt presentkort på LiveIt.se.... Sista datum att använda var ju då självklart samma dag jag fann det.... Så jag ringde direkt det företag som jag skulle kontakta för en Klassisk behandling och tack o lov så gick det bra att beställa tid för att nyttja mitt presentkort. Så äntligen tog jag mig i kragen och bokade en 30 minuters massage till på torsdag. Kan man börja december månad med något mer avslappnande??
Och på fredag är det dags för julbord nummer 2.
Var ju i fredags men tyvärr var jag inte helt med efter några snapps.... Ska låta bli dom totalt på fredag vill jag lova... nån öl eller tre på sin höjd. Hade väldigt trevlig i allafall, men blir så röksugen av sprit att jag var ute säkert 5 gånger under julbord o show.... Nä, Vickan, skärpning!! Ingen sprit, bara öl o vin.
Kan inte ens inse att jag ska vara vuxen nu.... Förstår inte hurlilla jag kan vara 28 barn o ha man, barn och hus.... Känner mig precis som när jag va typ 23.... Men men, nån gång känner man sig väl vuxen med.....
Ta hand om er! O tänd mycket ljus i höstrusket =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback