Ljus i höstmörkret

Nästan så man längtar lite efter snön nu känner jag... så vi får lite ljusare.
Jag åker till jobbet kl 7.oo och åker hem där i fån kl 16.3o... enda ljusglimten jag får är via fönstret medan jag jobbar ellerom dörren står öppen när vi har rast.... Behöver ljus för att må bra så Tack ! för i lördags vädergudarna.
Hade en underbar dag, vaknade hos mina föräldrar, fick frukosten gjord (Tack mamma o pappa för lite lyx)
Åkte till parken och busade massor med barnen, gick till kyrkogården och tände ljus för nära o kära.
Sedan åkte vi till Max där det tydligen var familjedag vilket innebar att barnen fick ballonger samt ansiktsmålning. Vi hade aldrig provat det på Cornelia men hon var sååå duktig därhon satt o lät sig bli målad.
Men så snart vi hade visat mormor och morfar vilken fin tiger hon blivit så ville hon ta bort det. Tur man är van och kan övertala sitt barn att det är fint och man kan tvätta bort det när man kommit hem.
Sedan åkte vi även till djuraffären där barnen skulle få välja lite fiskar till mormor och morfars akvarium, men efter att ha tittat på kaniner, råttor, larver av något slag och massa fåglar så blev dom rätt trötta. Dom kunde inte välja men hade dom fått som dom velat tror jag Nemo (clownfisk) hade flyttat med till mormor o morfar (men nu har dom ju inte saltvattenakvarium då... =) )
Jisses vad jag laddade mina solbatterier hela lördagen. Helt underbart så vackert väder vi hade.
Precis vad jag behöver.... mer ljus o sol.
Så nu snälla vädergudar önskar härmed jag några cm snö, men glöm då inte heller att det måste medfölja ca 5 minusgrader till detta. Gärna solsken så ofta som möjligt så harvi snarten mycket piggare och gladare Vickan omkringvandrandes här....
Önskar er en underbar torsdag.... I morrn är det fredag igen... Underbart, Ser skarp fram i mot det =)
Och sen på söndag är det ju dags att skapa magi i hemmet. Då åker adventsljusstakarna och julstjärnorna uppi fönstren... tror kanske även att julgardinerna får åka upp... känns som att dom som sitter uppe är lite för mycket sommar för att vara 1 advent... Återstår att se, men skoj ska de bli attfå göra lite adventsfint ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback