Social blogg? näe...

har tyvärr lite mycket annat för mig i mitt liv just nu, som att komma till rätta med allt med det nya huset o barnen på nytt dagis och jag själv på relativt nytt jobb... är fortfarande rätt trött vissa eftermiddagarn när jag kommer hem.

Tänkte bli lite mer social i bloggen igen nu då... får se om det håller i sig denna gång, men någon gång i veckan borde jag kunna få till att blogga.


Börjar i dag med en exakt 2 år gammal bild på nyfödda Nathalie.



Vår lilla bebis som fyllde 2 år för en vecka sedan. Helt otroligt vad fort tiden går. Älskar den lilla individ hon är och hon växer så enormt varje dag, både med ord och tal och till sitt sätt. Förstår så väl vad man menar och vet var under över och brevid är. Färger kommer mer o mer och  stor o liten har hon kunnat ett tag nu med.

Väntar bara på att bvc ska ta sig i kragen o skicka ut en tid ang 2 års kontroll, för vår bvc sköterska är ju mammaledig då hon fick barn i april (?) och sen har vi varit med Cornelia på mindre lyckad 4 års kontroll med en konstig kvinna som inte förstod att ett barn an vara blygt vid 4 års ålder ungefär.... knepiga människa.


Och ja kanske ska berätta vad som hänt sen sist i mitt liv... eller med min vardag.
Dagen innan min födelsedag och semeester lade cheferna på ett halvfult sätt fram ett papper på bordet där det stod att dom inte hade råd att ha mig kvar. TACK! j*vla skit med tanke på att vi den 23 juli skulle flytta in i vårt nya hus.

Kunde ju liksom inte gå arbetslös med en dyrare boendekostnad. Funkar inte för mig just nu i allafall.

Men så dök det upp en grej på VMP group här i norrköping och dagen efter en intervju ringde han upp mig o meddelade att det fanns chans till jobb i linghem redan på måndagen efter (vi talades vid på fredagen)
JA tack sa jag utan att tänka mycket mer på vad detta innebar.

Jag jobbar nu som äggpackade på Täljestads ägg och har gjort det sedan den 1 aug. Skulle först bara varit i 1 månad, men cheferna där tyckte nog jag gjorde ett bra jobb för hipp som happ ville de ha mig en månad till. Underbart nu när man lärt sig det mesta.

Nästa månad vet jag inte vad som händer, men jag jobbar ju helhjärtat vart jag än är.

Men kan ni tänka er mig som äggpackare? Jag som hållt i en kamera mer eller mindre i 8 års tid... hihi så de kan bli, men jag trovs tack vare kollegorna där ute så jag hoppas dom vill behålla mig ett tag till =)


Nä, nu är de nog dags att vila upp sig lite inför en ny arbetsdag i morrn igen.


Ta hand om er så hörs vi!!

Ps. Vi trivs verkligen underbart bra i vårt nya hus. Det börjar bli ordning, men långt i från klart. Men jag har hört att man aldrig blir helt färdig i ett hus så det är nog okej då ;) ds.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ohhh va kul äntligen ett nytt inlägg :)

Som jag väntat hihi

2011-09-05 @ 23:28:23
URL: http://annaochelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback