Arbetslös

I väntan på sjukskrivning. 

Jag har ju jobb på timmar vid behov men då det är jul o nyårsuppehåll så får jag istället klassa mig som arbetslös. Jättekul. 

Framförallt när man knappt sover om nätterna o barnen knappt får gå i skola o på dagis. 

Älskar mina döttrar enormt, men när man är så trött att man knappt kan hålla ögonen öppna så vet jag inte hur man kan orka resten av alla måsten. 

Idag fick ju inte Nathalie gå alls pga 15 timmar i veckan. O när Cornelia fick höra om ledigheten ville ju hon med va hemma o mysa o de kan jag förstå. 

Men lugn o ro vet inte mina döttrar va de e riktigt så nu har vi hunnit spela 3 spel, sett lite på Bolibompa, spelat lite dator o lekt skola. Ögonen går i kors. 

Tänkte vi skulle åka hem till mamma en sväng men barnen "ska bara".... Får se om o när vi tar oss iväg. 

Fredag idag. Innebär ny vecka med tvillingarna i magen :)

V 23 redan. 

Dock upptäckt att de e en småtuff o småtung period o de e svårt o inte gnälla lite. 

Dom har ju i flera veckor möblerat om min mage inifrån o när den ena är vaken väcker den den andra så en sparkar snett neråt vänster o den andra snett uppåt höger. Skönt värr ;) 

Vaknar 2-5 ggr per natt för o kissa o döttrarna är inne i en närhetsperiod o kommer gärna o smyger sig ner i våran säng. = trångt. 

Var hos bm i onsdags å fick höra busarnas små hjärtan slå. Underbart. Blev mätt också o de visade sig att jag är 34 cm. Dvs som en enlingsmamma i v 34 typ. 

Behöver jag säga att jag är orolig för hur stor jag ska bli... 

Fick även veta att järnvärdena va kassa så nu knapras de järntabletter varje dag. Hoppas återfå liite ork snart. 

Längtar så till den 24 januari nu. 3D ultra i Linköping :D 

Ta hand om er o trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback