16 mars, en dag att minnas

Dagen började lugnt efter en rätt god sömn. Inte jättelång men god. Trevliga bm kom in o jag kände mig glad o utvilad. 

Gick å åt frukost o träffade våra nya bekantskaper S o M som också fått tvillingar o som mellanlandade på iva neo pga andningsbesvär. 

Åkte sedan ner till våra älskade bebisar o de va ett av vårt "favoritgäng" som jobbade :) underbar start. Klappade lite på Sebastian som låg o sola. Gick sen vidare till Jennifer som också låg o sola lite soft. 

Gick o kollade i pärmarna där allt som händer o sker antecknas. 

Började gråta då jag såg att viktdippen vänt o de gått upp 5 o 10 gram! Inte mycket men de hade vänt!! 

Gick sedan tillbaka till Sebbe för han var ju nere på 1675 g igår. 

Då kom Annelie o klappade mig lugnande på axeln o frågade om vi skulle tvätta av honom lite.... Grät ännu mer när jag förstod vad hon menade. 

Jag fick bära min son till skötbordet o lägga honom där. Jag fick blöta en servett o tvätta av honom. Jag fick gosa med honom o ha härlig ögonkontakt med honom o pratade o lyssnade. Han va också pratglad efter allt vi gått igenom. 

Jag fick byta hans blöja o vi hjälptes åt att byta sondtejpen. 

Nu fick jag frågan om vi skulle prova lägga honom till bröstet. 

Bröt i hop ännu en gång. 

Gråtit som allra mest idag, men enbart glädjetårar!! 

Satte mig med Sebastian o lät honom lukta o mysa. Smack sa de. Tihi, han hade sett fram imot de där ett tag tror jag :) o jag med!! Så otroligt underbart!!! 

Nu kom Mathias. Såg sig lite omkring medan han smörjde in händerna med handsprit. - men, va gör ni , utbrast han. När han insåg att jag satt o amma rann tårar även nerför hans kinder. 
- ja o vi har sparat lite sysslor till dig med sa Helen. En unge till som måste tvättas av ju. 

Jaha ja , sa Mathias o började värma händerna. 

Samma process för honom med Jennifer o jag är övertygad om att han njöt lika mycket som jag. 

När dom började bli klara frågade Helen hur de gick för sebbe. Men han hade ju somnat så Mathias fick sätta sig med sömntutan så fick jag prova amma Jennifer. Smack sa de, så hade hon ett stadigt tag. 

Bröt ihop igen. 

Åh va jag är glad över denna dag!!!! 


Efter amning kom min faster o farbror på besök. Fina presenter fick bebisarna o trevlig pratstund fick vi. 

Därefter fick vi veta att nya blodprover skulle tas o därefter skulle navelkatetrarna tas bort. Det är ett stort steg i rätt riktning! Denna slang som dom haft i naveln har varit viktig dessa dagar för det är därigenom de har fått dropp, tagit alla viktiga blodprover, fått mediciner osv. O när den är borta är chanserna stora att dom får ligga i samma säng o sova o sola!!! 
Idag skulle den väck. Det betyder för oss en slang mindre, en droppställning mindre o ett stort steg i rätt riktning. X2!! 

På eftermiddagen kom mina älskade döttrar på besök! Dock med lite hosta o snuva så vi stannade i dagrummet o myste o lekte o spelade spel. Va underbart o va med dom men Nathalie hade jättesvårt att förstå att bebisarna låg i ett rum intill o hon inte skulle få träffa dom... Stackars liten. Här längtar man efter något så otroligt mycket o man längtar i flera månader o när dom väl kommit ut så får man inte träffa dom. Galet. 

Hon ville inte åka härifrån utan körde med ont i magen o hon skulle sova över osv... Svårt för henne kraken. Blir säkert snart bättre men just nu är de mycket. 


Tack Danne o Lisa för att ni kom med dom! Betyder som sagt massor för mig/ oss. 


Mina föräldrar va också med ett tag. Tusen tack även till er för matlådor o annat. Älskar er så!! Vad vore jag utan er?

Mathias mamma kom också förbi o hälsa på. En underbar stund då vi stod o höll om varann o prata glatt om denna underbara dag. 


Klockan tickade på o de e så härligt att vara dom nära. 
Men äta bör man

Hade en härlig kväll med några härliga människor i matsalen. 

H o hennes sambo fick en dotter i fredags med ansträngd andning så dom va på neo ett tag med. 

Träffade en annan go kvinna som fått tvillingar i fredags. Vi har på nått märkligt sätt missat detta men i lördags fanns hon på neo i rummet bredvid vårt. Hon visste dock inte att hon väntade två... Snacka om chock!!

Jag o Mathias som fick veta i v 7 att vi väntade två o som behövt flera månader att förstå.... Hon gick timmar.... Helt galet hur de kan missas på ul!! 

Efter mat o trevlig stund sa Mathias god natt o rullade hemåt o jag gick strax därefter ner till bus o bäs för kvällsmys. Fick uppdatering om att jennifers navelkateter va borta o strax skulle även Sebastians bort. 

Pumpade idag ut ca 55+70 o 40+35 :) 
O nu i kväll vart de nått sånt med typ 80 ml o de e va dom behöver nu för en måltid. 

Dom tog ut Sebastians slang o lättnaden va enorm. 

Ser så fram emot imorrn bitti o se hur dom sover då... Var för sig eller i tvillingsäng... Nog därför jag inte kan somna. Ivrig. 

Känner mig otroligt lugn o lycklig just nu o njuter sååå av alla steg , små som stora. Vet att de kan komma bakslag, men idag va en underbar dag o efter lunchen tog vi oss en promenad i solen. Inte varmt men skönt med luft. 

Älskart. 


Hur morgondagen blir de vet ingen, men att denna var underbar o oförglömlig de e ett som är säkert. 

Ta hand om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback