Sorg...

Hinner inte med allt jag vill just nu. 

Jul o nyår va de bästa nånsin o med massa lyckliga barn o föräldrar har man nu varit trött i flera dar... 




Men nu till rubriken... 



Min farfar somnade ju som ni vet in den 4 dec o i fredags ägde hans begravning rum. 
Den vackraste begravning jag vart på. 
Psalmer o sånger va perfekta o personliga. Talet som prästen höll va suveränt. Ärligt o väldigt bra. 

O när Pontus helander sjöng O sole Mio rös jag i hela kroppen o tårarna rann... 
Min farfar var en italiensk festprisse i yngre dar. O när dragspelet åkte fram sjöng min farfar alltid O sole Mio. 
O Pontus sjöng den klockrent!! 
Ave Maria framfördes av en annan kvinna o även den va jätte fint sjungen. 

Efter kyrkor gick vi i följe upp till farbrors grav där nu även farfar ligger i sin eviga vila. 




Sedan hade vi en trevlig stund med mycket god mat från dillqvist. Italiensk buffé så klart. 

Luigi Palombo
4 dec 2014 


O till något ännu värre... Mia. 
Vår allas fina underbara Mia.... 

Hon har kämpat o slagits. 
Hon gav allt det är jag säker på. 
Hon gav oss en inblick i hennes fajt o lät oss vara en del av hennes liv. 

Min idol. 

Kommer sakna ditt skratt. Kommer sakna din entusiasm. Kommer sakna dig du underbara människa. 
Det är så fel. 

Så orättvist o fel. 

Tänker på din make Jocke. 
På din dotter o din son. 

Önskar o ber o hoppas de fanns nått mer man kunde göra... 

En hel stad sörjer att fajten snart är över. En hel stad har hejat o hoppats på ett glädjande besked... De kom inte... 

 

Gå i ro Mia. 

Allt du gjort för oss ska jag minnas med glädje. Du var en riktig glädjespridare. Positiv. energifull, ärlig, vacker, underbar.

Du kämpade. Cancern vinner...

Fuck cancer...  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback